Skoči na glavno vsebino

RAZVIJANJE ZNANSTVENIH VEŠČIN PRI UČENCIH 1. RAZREDA V OKVIRU RAP1

oplus_3145728

V okviru sklopa Samostojno in sodelovalno učenje pri RaP1 učenci vsak teden
eno ali dve uri namenijo raziskovanju naravoslovnih vsebin skozi praktične poskuse.
V teh urah stopijo v vlogo znanstvenikov in s pomočjo igre ter eksperimentiranja
preučujejo temeljne principe fizike, kemije in biologije. Cilj tega pristopa je
spodbujanje raziskovalnega učenja, pri katerem učenci skozi izkustveno delo
razvijajo razumevanje osnovnih znanstvenih konceptov, eksperimentalne spretnosti
ter kritično in analitično razmišljanje. Med raziskovalnimi dejavnostmi so učenci že
izvedli številne zanimive poskuse. Tukaj je opisanih nekaj poskusov iz naravoslovja
po področjih.


Fizika:
– Kako naelektrimo stvari: Učenci so raziskovali statično elektriko in
spoznavali njeno delovanje s preprostimi pripomočki.
– Gravitacija: Preizkusili so vpliv gravitacijskih sil ter ugotavljali, kako
gravitacija vpliva na različne predmete.
– Sile: Preučevali so, kako delujejo sile v različnih situacijah.


Kemija:
– Ognjenik v peskovniku: Ustvarili so simulacijo vulkanskega izbruha z
uporabo sode bikarbone in kisa ter raziskovali kemične reakcije.
– Igra z raztopinami: Opazovali so, kako se različne snovi raztapljajo v vodi.
– Meša se – ne meša se: Izvajali so eksperimente z mešanjem tekočin
različnih gostot.
– Nevidno črnilo: Pisali so skrita sporočila z limoninim sokom in jih razkrivali s
pomočjo segrevanja. Ta eksperiment je bil priložnost za spoznavanje osnov
kemijskih reakcij, oksidacije in delovanja organskih spojin.
– Mavrica: Ustvarjali so mavrične vzorce s pomočjo vode in obarvanih
bonbonov.


Biologija:
– Kako čist zrak dihamo: Raziskovali so kakovost zraka v okolici šole in doma.


Učenci pri izvedbi poskusov aktivno sodelujejo, eksperimentirajo in pridobivajo nova
znanja na praktičen način. Tovrstne dejavnosti ne le poglabljajo naravoslovno
znanje, temveč spodbujajo tudi radovednost, ustvarjalnost in veselje do
raziskovanja. Posebno navdušenje otrok se izraža v pričakovanju vsakotedenskih
srečanj, ko se lahko preizkusijo v vlogi znanstvenikov. S tovrstnim pedagoškim
pristopom učence ne le seznanjam z osnovami naravoslovnih ved, temveč jim
omogočam tudi razvijanje veščin, ki so ključne za razumevanje in raziskovanje sveta
okoli nas.

Marjeta Kuhar

Orodna vrstica za dostopnost