KVAČKANJE V RAP1 IN OBISK GOSPE KRISTINE

V okviru dejavnosti “Igralnica, ustvarjalnica” se učenci v programu RaP1 seznanjajo
z ročnim delom – kvačkanjem. Učenci so že samostojno pod mojim mentorstvom
izdelali različne izdelke, kot so šali, trakovi za ušesa, odejica za plišasto igračo,
kvačkane vrvice itd.
Poseben ustvarjalni dogodek je potekal v torek, 28. januarja 2025, ko nas je obiskala
gospa Kristina Jurša, babica učenke Ize. Učencem je predstavila postopek izdelave
kvačkanih igrač in jih navdušila s svojo spretnostjo ter kreativnostjo. Vsak učenec je
v spomin prejel ročno izdelan kvačkan izdelek, med katerimi so bile pikapolonica,
deklica, metuljček, škrat itd. Oddelek RaP1 pa je prejel posebna darila – sneženega
moža, ki ga je gospa Kristina izdelala pred učenci, ter kvačkano deklico, ki zdaj
krasita učilnico.
Pomen ročnih spretnosti v otrokovem razvoju je izjemen, saj vpliva na številna
področja njegovega razvoja. Kvačkanje in druga ročna dela spodbujajo razvoj fine
motorike, saj zahteva natančne in usklajene gibe prstov ter rok. Poleg tega krepijo
koncentracijo, vztrajnost in potrpežljivost, saj je za dokončanje izdelka potrebna
doslednost in sistematičnost. Kreativni proces spodbuja domišljijo in inovativnost,
učenci pa skozi ustvarjanje izražajo svojo osebnost ter razvijajo občutek za estetiko.
Dodatno ročna dela vplivajo tudi na kognitivni razvoj, saj otroci pri ustvarjanju urijo
sposobnost reševanja problemov in načrtovanja. S socialnega vidika pa prispevajo k
občutku skupnosti, sodelovanja in medgeneracijskega učenja, kot je bilo razvidno
tudi iz obiska gospe Kristine Jurša, ki je učencem predala svoje znanje in izkušnje.
Vključevanje ročnih spretnosti v vzgojno-izobraževalni proces je zato izredno
pomembno, saj poleg razvijanja veščin in sposobnosti pri otrocih spodbuja tudi
občutek dosežka, samozavest ter veselje do ustvarjanja.
Marjeta Kuhar