Erasmus+ je program EU, ki podpira izobraževanje, usposabljanje, mlade in šport v Evropi.
Program za obdobje 2021-2027 namenja velik poudarek socialnemu vključevanju, zelenemu in digitalnemu prehodu ter spodbujanju udeležbe mladih v demokratičnem življenju.
Naša šola izvaja Erasmus+ projekte že od leta 2016. Predvsem so to bili projekti skupinske mobilnosti učencev.
2016 – 2019 BEErasmus (glej na dnu strani)
2019 – 2022 Wir machen Schüler stark (glej na dnu strani
Akreditacija Erasmus+
1.1.2022 smo na naši šoli pridobili akreditacijo za izvajanje prohramov Erasmus+. Z akreditacijo smo pridobili sredstva EU da do leta 2027 lahko izvajamo naslednje aktivnosti:
Naši cilji akreditacije do leta 2027:
DOBER GLAS SEŽE V DEVETO VAS
(širjenje naših Erasmus+ aktivnosti)
-šolska spletna stran: KLIK
-šolska Facebook stran KLIK
-Erasmus+ kotiček na hodniku šole
-šolsko glasilo Mladi Prlek
-lokalna spletna stran Prlekija on net KLIK
-časopis Vestnik KLIK
-študijksa skupina za nemščino, OŠ Pesnica, 24.8.2024 Program: OŠ_NEMŠČINA_24_8_2023_Pesnica
-konferenca »REZULTATI IN UČINKI e-TWINNING in ERASMUS plus projektov za rast širše skupnosti«, OŠ Apače, 30.8.2023
Program: PROGRAM KONFERENCE
PREDSTAVITEV NAČRTA OŠ IVANA CANKARJA LJUTOMER ZA ŠOLSKO LETO 2024/2025: KLIK
-
AKTIVNOSTI 2024/2025
- 1. MOBILNOST UČENCEV
Digitalisation and robotics
Poljska, Sycow: 20. 10. 2024 – 26. 10. 2024
Podstawowa nr 2 im. Marii Konopnickiej w Sycowie
- 2. SLEDENJE NA DELOVNEM MESTU
Robotika in sodobna učna okolja
Portugalska, Viera de Leira: 28.10. – 1.11.2024
- 3. STRUKTURIRAN TEČAJ
4. MOBILNOST PRI NAS
PREDSTAVITEV NAČRTA OŠ IVANA CANKARJA LJUTOMER ZA ŠOLSKO LETO 2023/2024: KLIK
AKTIVNOSTI 2023/2024
1. SKUPINSKA MOBILNOST UČENCEV
To šolsko leto smo načrtovali predvsem opazovanje in raziskovanje vključevanja različnih skupin v šolski sistem ter preučiti naše šolske vrednote ter jih primerjati s šolskimi vrednotamo po Evropi.
Namen našega delovanja in aktivnosti je, v naslednjem šolskem letu popraviti in posodobiti naš vzgojni načrt šole in upoštevati in vključiti spoznanja iz celotne Evrope.
Prav tako je naš namen še naprej raziskovati trajnostne prakse in se vključiti v dobrodelnost ter pouk IKT.
MOBILNOST UČENCEV MADŽARSKA: 3.6.2024 do 8.6.2024 , mesto Budimpešta
Pilisvörösvári Templom Téri Német Nemzetiségi Általános Iskola
Schiller Secondary School Pilisvörösvár
Charity at school
Učenci našega mladinskega pevskega zbora so se skupaj s partneskimi učenci iz Madžarske in Španije pripravljali in izvedli šolski dobrodelni koncert na partnerski šoli in na podružnični šoli v Budimpešti. Prav tako so na mobilnsoti izvedli koncert na slovenski ambasadi v glavnem mestu Madžarske. Skupaj načrtujejo tudi, da se bodo učenci madžarske OŠ naslednje šolsko leto udeležili našega dobrodelnega koncerta, ki ga načrtujemo vsako šolsko leto s katerim zbiramo sredstva za šolski sklad.
MOBILNOST NIZOZEMSKA: 14.4.2024 do 20.4.2024, mesto Hoorn
Copernicus SG
School values
Učenci so skupaj s partnerji iz Nemčije in Nizozemske raziskovali šolske vrednote, vključevanje različnih skupin v šolsko delo ter trajnostno prakso partnerske šole in države. Skupaj smo izbrali najpomembnejše šolske vrednote na vseh šolah, ki jih bomo uporabili v anketi, kjer bo vsaka šola izglasovala, katera šolska vrednota jim je najpomembnejša. Predvsem so učenci prisostvovali pri samem pouku in se na delavnicah pogovarjali o šolskih vrednotah.
Dnevnik učencev: KLIK
MOBILNOST POLJSKA: od 17.3..2024 do 23.3. 2024, mesto Sycow
Podstawowa nr 2 im. Marii Konopnickiej w Sycowie
Digitalisation and robotics
Učenci so na Poljskem prisostvovali pouku informatike in robotike ter tujega jezika nemščine. Skupaj s partnerskimi šolami iz Španije in Romunije so spoznavali kulturo drug drugega in urili veščine rabe tujega jezika angleščine in nemščine.
Povezava do dnevnika učencev: KLIK
MOBILNOST V NEMČIJI: od 26.11.2023 do 2.12.2023, mesto Celle
Oberschule Westercelle
Differences and similarities at our schools
Učenci so v Nemčiji raziskovali trajnostni razvoj nemških vrtcev in šol ( ogled trajnostnega vrtca v mestu), prisostvovali pri pouku v posebnem IKT razredu in se učili uporabljati program simpleshow video maker, ki ga lahko uporabljajo za izdelavo kratkih filmčkov. V filmčih so primerjali šolo v vseh partnerskih državah in jih med seboj primerjali ter poiskali dobre prakse za svojo šolo.
Povezava do dnevnika učencev: KLIK
FILMČKI, ki so ga učenci partnerskih šol skupaj ustvarili na temo VSI DRUGAČNI, VSI ENAKI!
2. MOBILNOST UČITELJEV
Učitelji svojo novo pridobljeno znanje predstavijo na strokovnem zboru učiteljev naše šole. Njihoev predstavitve zbiramo na zemljevidu predstavitev IN sooblikujemo tudi eKnjigo primerov dobrih praks iz EU.
PROROČNIK: Iskanje novih poti poučevanja (v izdelavi)
ZEMLJEVID PREDSTAVITEV: KLIK
SPLETNA ORODJA (v izdelavi)
Inovativna praksa v vrtcih
VRTEC TIĆI, mesto VRSAR, HRVAŠKA, od 5.11.2024 do 8.11.2024
Robotika in tuji jezik nemščina
mesto Sycow, Poljska, od 17.3. 2024 do 23.3. 2024
Podstawowa nr 2 im. Marii Konopnickiej w Sycowie
Delo v kombiniranem oddelku in na podružnični šoli
mesto Rovinj, Hrvaška, od 24.3.2024 do 28.3.2024
Osnovna škola JURAJ DOBRILA ROVINJ
Vključevanje različnih skupin v delo šole in inovativna pedagogika pri učenju tujega jezika
mesto Gran Canaria, Španija, od 17.3. 2024 – 21.3. 2024
IES Ingenio
Učenje na prostem
mesto Eurajoki, Finska, od 12.5. 2024 – 18.5. 2024
Lapijoen koulu
3. STRUKTURIRANI TEČAJI
Experience Vienna: a Journey through the History and Culture of Austria
Učiteljica se je udeležila strukturiranega tečaja s ciljem obnoviti znanje nemškega jezika in poglobiti znanje o kulturi Avstrije. Namen je, da bo aktivnosti vzgijteljica naslednje šoslko leto prevzame minutke za nemški jezik v vrtcu Cven.
Po opravljeni aktivnosti vzgojiteljica pravi, da je izpopolnila svoje znanje nemščine do te mere, da lahko samozavestno prevzame aktivnost minutke za nemščki jezik v vrtcu, kjer otroci spoznavajo prve nemške besede in spoznavajo nemško govoreči prostor in ljudi ter njihove navade.
Predstavitev Irena seminarska naloga
4. GOSTOVANJE TUJEGA STROKOVNJAKA
Pomembnost gibanja pri pouku
Ivana Kvasina, mag.cin.:
topic: Learning in Motion: Exploring the Link Between Movement, Play, and Academic Success.
Prvič smo na šolo povabili tudi tujega strokovnjaka. Izbtali smo temo gibanja pri pouku. Ga. Ivana Kvasina nam je na strokovnem zboru predstavila pomembnost gibanja za pouk in učenje, ter izvedla številne delavnice za učence in učitelje pri samem pouku, kjer je s praktičnimi primeri pokazala vnos gibanja v pouk.
PREDSTAVITEV PPT: CLIL – Kvasina Ivana (1)
5. MOBILNOST PRI NAS
School values: Ljutomer, 11.3. 2024 – 15.3.2024, OŠ Ivana Cankarja Ljutomer
S partnerskimi šolami iz Nemčije in Nizozemske smo skozi številne delavnice in aktivnosti raziskovali šolske vrednote, ter pripravili nabor vrednot, ki smo jih pozneje uporabili za anketo o šolskih vrednotah. Rezultati ankete na naši šoli bodo krojili prenovo vzgojnega načrta šole naslednje šolsko leto. Najpogostejše izbrane šolske vrednote pa smo oblikovali v drevo vrednot. Ravno to drevo, pa bo v prihodnje krasilo veliko steno na našem hodniku šole.
ANKETA:
REZULTATI ANKETE:
SLOVENIJA: anketa
NIZOZEMSKA: Nizozemska (1)
NEMČIJA: nemčija
PREDSTAVITEV NAČRTA OŠ IVANA CANKARJA LJUTOMER ZA ŠOLSKO LETO 2022/2023: PREDSTAVITEV ERASMUS NAČRTA
AKTIVNOSTI 2022/2023
ZAVEZALI SMO SE, DA BOMO KOT TRAJNOSTNO ZAVEDNA ŠOLA, NAŠA POTOVANJA IZVEDLI (tam kjer je to le mogoče) Z ZELENIMI PREVOZNIMI SREDSTVI!
- SKUPINSKA MOBILNOST UČENCEV
E(q)uality starts at school
Skupaj s partnerji bomo raziskovali temo enakosti na šoli in rezultate primerjali z partnerji iz tujine. pripravili bomo spletni priročnik z aktivnostmo za obravnavo teme enakosti v šoli. Delovni jezik projekta bo angleščina, zato se bodo mobilnosti udeleževali predvsem učenci ki se učijo angleščine kot prvi tuji jezik.
Logotip projekta
SPLETNO ORODJE: KLIK
kjer so predstavljeni vsi produkti ki so nastali v sklopu mednarodnega sodelovanja: ankete, razstave, razglednice, videoposnetki, spletne igre,…..
MOBILNOST V NEMČIJI: 23.4.2023 – 29.4.2023, mesto Kerpen
Povezava do dnevnika učencev: KLIK
MOBILNOST V GRČIJI: 11.3.2023 – 18.3.2023, mesto Chania
Povezava do dnevnika učencev: KLIK
Wasserleben
Skupaj s partnerji smo se podali na pot raziskovanja vode. Pripravili bomo novičnik trajnosti in raziskovali vodo kot vir življenja. Delovni jezik projekta bo nemščina. Sodelovali bodo učenci ki se učijo nemščino kot prvi tuji jezik.
Logotip projekta
Tropfi, maskota naših trajnostnih raziskovalcev
Postali smo tudi VODNA ŠOLA (Waterschool): vsak učenec in delavec šole je v dar dobil flaško za vodo, ki ga je doniralo podjetje Talumin (flaška TALUMINKA).
Poster pravila pitja vode v vsak razred
SUSTAINABILITY NEWSLETTER
NEWSLETTER ISSUE 1: Newsletter Issue 1 Berlin
NEWSLETTER ISSUE 2: La Rochelle, Francija
MOBILNOST V FRANCIJI: 20.5.2023 – 27.5.2023, mesto La Rochelle
povezava do dnevnika učencev: KLIK
MOBILNOST V NEMČIJI: 9.10.2022 – 15.10.2022, mesto Klosterfelde
Povezava
2. MOBILNOST UČITELJEV
V tem šolskem letu se bo 8 učiteljev odpravilo na sledenje na delovnem mestu v tri različne države, kjer bodo raziskovali šolski sitem, šolske aktivnosti in prisostvovali pri pouku. Predvsem bodo iskali nove načine poučevanja in jih kasneje vključili v svoje delo doma. Načrtujemo oblikovanje spletnega priročnika z opisom videne dobre prakse v tujini in opisom izvedenih aktivnosti doma. Učitelji se bodo udeležili sledenja na deovnen mestu in pridobili nova znanja na področju digitalizacije šole, vključujoče šole, trajnostne šole in interkulturalizacije šole.
PROROČNIK: Iskanje novih poti poučevanja (v izdelavi)
ZEMLJEVID PREDSTAVITEV: KLIK
SPLETNA ORODJA (v izdelavi)
Učitelji svoj teden sledenja predstavijo na učiteljskem zboru strokovnih delavcev. Predstavitve najdete na zgornjem zemljevidu.
Sledenje na delovnem mestu: DANSKA, ROSENGARDSKOLEN
Predstavitev tedna sledenja na delovme mestu: glej na zgornjem zemljevidu
Sledenje na delovnem mestu: NEMČIJA, EUROPAGYMNASIUM KERPEN
Predstavitev: glej zemljevid zgoraj
Sledenje na delovnem mestu: FRANCIJA, COLLEGUE LATLANTIQUE
Predstavitev: glej zemljevid zgoraj
3. ODPIRAMO VRATA ŠOLE IN SVOJE UČILNICE ZA TUJE UČITELJE
Prav tako pa smo si učitelji naše šole v tem šolskem letu zadali dvakrat odpreti svoje učilnice in pokazati našo dobro prakso partnerjem iz tujine.
EVALVACIJE NAŠIH TEDNOV SLEDENJA NA DELOVNEM MESTU (s strani tujih učiteljev): KLIK
SLEDENJE NA DELOVNEM MESTU NA NAŠI ŠOLI: 9.10.2023 – 13.10.2023, obisk učiteljev iz Španije in Nemčije
PROGRAM: Timeline DE
SLEDENJE NA DELOVNEM MESTU NA NAŠI ŠOLI: 27.3.2023 – 31.3.2023, obisk učiteljev iz Poljske
PROGRAM: Job Shadowing Slovenija, marec 2023-1
VIDEO
PROJEKTI OD LETA 2016 – 2021
WIR MACHEN SCHÜLER STARK
- OPIS IN CILJI PROJEKTA
Projekt Erasmus+ je namenjen razvoju pobud, ki obravnavajo enega ali več področij izobraževanja, usposabljanja in mladine ter spodbujanju inovacij, izmenjavi izkušenj in strokovnega znanja med različnimi vrstami organizacij, ki delujejo na omenjenih področjih.
V novem, dvoletnem projektu bomo učenci, učitelji in starši partnerskih držav spoznavali zdrav način življenja na večih področjih (gibanje, počutje, zdava prehrana). Spoznavali bomo, kaj vse je pomembno za zdravo življenje in skušali pri vseh sodelujočih razviti zavest o zdravem načinu življenja, ki bo vpival na boljši šolski uspeh in srečno življenje.
Projekt bo trajal dve šolski leti, tudi tokrat je delovni jezik nemščina. Učenci pa bodo tokrat lahko uporabljali tudi angleščino.
2. PARTNERSKE DRŽAVE IN ŠOLE
- Oberschule Westercelle, NEMČIJA
- Rosengårdskolen, DANSKA
- SYGXRONA EKPAIDEFTIRIA TRIKALON – ATHINA A.E., GRČIJA
- OOU Petar Pop Arsov, Severna Makedonija
- Birzu Kastonu pagrindine mokykla, Litva
3. SKUPNA SPLETNA STRAN PROJEKTA
Zusammen für ein gesundes Leben in Europa – Wir machen Schüler stark!
4. AKTIVNOSTI V SKLOPU PROJEKTA
- INTERAKTIVNO ORODJE: s partnerji smo skozi naše aktivnsoti izdelali interaktivno orodje s 5 nasveti za zdravo življenje. Orodje vsebuje napotke za aktivnosti, povezane z zdravim načinom življenja učencev: spanjem, pitjem vode, gibanjem, zdravo prehrano in dobrim počutjem. Pripravili smo napotke za spanje, ugotovili koliko vode je potrebno popiti čez dan, pripravili videoposnetke za zabavno gibanje, zbirali zdrave recepte za okusne jedi in zbirali ideje, kaj lahko vse počnete s prijatelji v prostem času. INTERAKTIVNO ORODJE
- SEVERNA MAKEDONIJA, Skopje: V Severni Makedoniji smo se z partnerji osredotočili na zdravo prehrano in kjižico receptov.
- DANSKA, ODENSE Na Danskem smo učitelji in učenci raziskovali aktivnosti povezane z dobrim počutjem naših učencev.
- ZBIRKA RECEPTOV najljubših jedi učencev naše šole, ki čakajo na predelavo v bolj zdrave različice (sodelovanje z ZD Ljutomer)
- MOBILNOST V SLOVENIJI: ponoven zagon projekta smo načrtovali v Sloveniji, na naši OŠ. Koordinatorje in vodje partnerskih šol smo gostili v času od 27.9. – 1.10.2021. Na srečanju smo predstavili dejavnosti naše šole in naš kraj ter državo Slovenijo. Skupaj smo posodobili naš načrt aktivnosti v sklopu projekta in se ponovno dogovarjali o terminih za mednarodna srečanja. Gostje so bili še posebej navdušeni nad našimi učenci, ki so jih spremljali skozi celotno bivanje pri nas kot njihovi vodiči. Z veliko mero samozavesti in komunikativnostjo tuid v tujem jeziku (angleščina in nemščina) so zelo dobro predstavili našo šolo in kraj. Gostje so preizkusili tudi od učiteljev naše šole razvito aplikacijo CŠOD Misija za spoznavanaje našega kraja Ljutomer.
- ŠOLSKI VRT: je skozi naš projekt dobil novo podobo. Prav tako smo vrt usmislili in uvedli šolsko interesno dejavnost, kjer učenci vrt sistematičo urejajo in produkte z vrta tudi smiselno uporabijo za namene šole.
- MOTORIČNE POTI: zaradi pandemije smo morali odpovedati srečanje v Litvi in Grčiji.To pa ne pomeni, da v sklopu projekta ni nobenih aktivnosti. Za učence PB smo priskrbeli športne rekvizite za gibanje na prostem. Prav tako smo v hodniku šole I.VIO in na sprednjem dvorišču izrisali motorične poti in zunanje talne igre Punce, punce ven ter twister. Tako učence hočemo vzpodbuditi za učenje skozi gibanje in igro.
MOTORIČNA POT NA HODNIKU ŠOLE IZDELAVA
KLIK za ogled zunanje motorične poti
Uporaba rekvizitov za igro na prostem (frizbi, kolebnica, gumitvist, mehke žoge, badminton,…)
- prvo delovno srečanje učiteljev partnerskih šol v Grčiji, Trikala, 4.11.2019 – 8.11.2019:
Učitelji partnerskih šol smo se sestali na prvem srečanju, kjer smo predstavili svoje države in šole. Načrtovali smo aktivnosti v sklopu projekta, ter se dogovorili za srečanja za naslednji dve leti. Učitelji n učenci grške šole so nam predstavili državo, kraj in seveda šolo. Spoznali smo tudi grški šolski sistem. Na visoki šoli za šport smo se udeležili delavnic o zdravi prehrani in gibanju. V mestni hiši mesta Trikala smo spoznali projekt Biocanteens, s katerim v grške šole vnašajo bolj zdravo hrano. Predstavili pa so nam tudi lokalno stiskalnico olivnega olja.
- Predstavitev projekta na oglasni deski ERASMUS+ na hodniku šole in izdelava plakata: KAJ JE ZDRAVJE, kjer so učenci ŠOLE z eno besedo izrazili, kaj za njih pomeni zdravje.
- Učenci 1, 2 in 3 razreda so razmišljali kaj je za njih zdravje. Zapisovali so in se likovno izrazili na posamezne dele sestavljanke. Sestavljanko smo sestavili v veliko sliko. Zapisano in narisano pa smo podarili Zdravstvenemu domu Ljutomer za stalno razstavo v hodniku ambulant.